woensdag 1 juli 2015

Sun & Tan


Het is eindelijk warm en zonnig in Nederland. Daar kan ik echt van genieten, zeker op het strand. Het strand is mijn favoriete zomerhotspot. Helaas heb ik het zonnebaden in het verleden niet zo voorzichtig aangepakt. Zeker niet als je bedenkt dat ik een hele lichte huid heb. Mijn arts heeft helaas zelfs al eens een verdacht plekje moeten verwijderen. Fouten uit het verleden kan ik niet meer veranderen, maar inmiddels ga ik eindelijk wat wijzer met mijn huid om. Hieronder enkele tips die ervoor zorgen dat je huid echt goed beschermd is tegen de zon en dat de veroudering van de huid (of erger) door de zon wordt geremd. 



  • Wees voorzichtig met oude zonnebrandcrème. De SPF gaat hard achteruit in een jaar tijd. Je kan er dus niet op vertrouwen dat je zonnebrandcrème van vorig jaar nog goed werkt.
  • Reken ook niet teveel de SPF in je make-up. Je moet de make-up echt heel dik           aanbrengen, wil je op de SPF kunnen vertrouwen.
  • Smeer je in voordat je jouw kleding nog moet aantrekken. Ten eerste smeert dat           makkelijker, zodat je door je kleding geen stukjes overslaat. Ten tweede heeft de         crème tijd nodig om optimaal in te trekken en zijn werk te kunnen doen.
  • Smeer ook zonnebrandcrème rond je ogen, zelfs als je een zonnebril op hebt.
  • Gebruik een hoge SPF (30 of hoger).
  • Blijf bij voorkeur in de schaduw, maar ga vooral tussen 12.00 uur en 15.00 uur niet in de zon.
  • Draag een hoed. Eindelijk een goede reden om er een op te zetten.
  • Drink veel water... (en af en toe een cocktail)

 En geniet verder vooral veel van de zomer.



Foto: Pinterest 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten