donderdag 29 oktober 2015

Spectre: Bond, Bellucci & menopauze





Maandag was de wereldpremière van de nieuwste James Bond film, Spectre. Vanaf vandaag draait deze film ook eindelijk in de Nederlandse bioscopen. Uiteraard kijk ik uit naar de avonturen van de fijne Daniel Craig, maar uiteraard kijk ik nog meer uit naar Monica Bellucci, de oudste Bond-girl ever

Dat Bond in Spectre voor de charmes van een oudere vrouw valt, vindt Craig niet meer dan logisch. Tegen The Red Bulletin zegt hij daarover: 'Ik denk dat je de charmes van een vrouw van zijn eigen leeftijd bedoelt. We hebben het over Monica Bellucci, in hemelsnaam. Wanneer zo iemand een Bond-girl wil zijn, mag je jezelf gelukkig prijzen.'

In hetzelfde interview geeft hij aan dat hij James Bond zeer vrouwonvriendelijk vindt en dat van de figuur Bond dan ook niet veel te leren valt. 

Ook Monica Bellucci heeft nog een aantal opvallende uitspraken gedaan in de interviews die zij gaf in de aanloop naar de première. Zo hoefde ze naar eigen zeggen niet veel moeite te doen om in vorm te komen voor haar rol als Bond-girl. Een paar dagen zonder haar geliefde pasta, was voldoende. Haar advies is dan ook: 'Eet goed, drink goed, heb goede seks en lach veel. De rest komt helemaal vanzelf.' 

Dat Bellucci ouder wordt, vindt ze no big deal. In de DailyMail zegt ze uit te kijken alle ontwikkelingen die bij het ouder worden. Zo vindt ze het dragen van een bril leuk en ook met de overgang heeft ze geen problemen. Ze verwacht dat haar lichaam even van slag zal zijn, maar dat het na een jaartje wel weer voorbij zal zijn. 

Ik hoop van harte dat ze gelijk heeft. Ik ken namelijk dit lijstje van alle problemen die de menopauze met zich mee kan brengen:
opvliegers - gewichtstoename - onregelmatige menstruatie - lager libido - vaginale droogheid - stemmingswisselingen - vermoeidheid - haaruitval - slaapstoornissen - moeite met concentreren - geheugenverlies - duizeligheid - veranderende stem - incontinentie -opgeblazen gevoel - allergieën - broze nagels - verandering lichaamsgeur - onregelmatige hartslag - depressie - angst - prikkelbaarheid - paniekstoornis - pijn in de borst - hoofdpijn -pijnlijke gewrichten - brandende tong - elektrische schokken - klachten spijsvertering - klachten tandvlees - spierspanning - droge huid - misselijkheid - nachtelijk zweten.
Je begrijpt vast wel dat ik daarom haar enthousiasme over de menopauze niet deel en waarom ik er niet direct naar uitkijk. Ik  kijk natuurlijk wel uit naar Spectre. Ik heb zomaar het idee dat ik daar meer plezier aan ga beleven. 


Foto: H&K/JME Photo   




Geen opmerkingen:

Een reactie posten