donderdag 12 november 2015

#SayCheese!






Op dit blog schreef ik al eens dat marketeers de 50+'er als een serieuze doelgroep lijken te vergeten òf dat ze deze neerzetten als geriatrische zielenpieten. De vlotte senior, die ik overal tegenkom, is in de media en in de reclame zwaar ondervertegenwoordigd. Op Sarah's secrets unveiled zag je gelukkig al wel wat buitenlandse campagnes waarin ouderen respectvol werden neergezet, maar nooit eerder een Nederlandse.

Het is dus goed om te zien dat er af en toe een Nederlands merk opduikt dat voor een andere benadering kiest. Beemster, van de typische Nederlandse kazen, is zo'n merk. Met de slogan '#LangLeveOud' gooien zij het over een hele andere boeg. 

Beemster claimt dat hun kaas 'natuurlijk gerijpt' is. De kaas krijgt hierdoor veel meer smaak en karakter en daarmee wordt de link naar de ouder wordende mens gelegd. Ook positief: Beemster koos voor hun reclames voor 'rijpere' personen die bruisen van energie... Hoe verfrissend. 


Dat de slogan #LangLeveOud een hashtag bevat, is vast ook niet toevallig. De gemiddelde senior weet - in tegenstelling tot wat men vaak denkt - echt wel hoe om te gaan met computers, telefoons en social media. Dus ook met hashtags. 

Dit smaakt dus toch naar meer? En dan bedoel ik niet alleen de kaas. 

Ik blijf hopen dat ook andere merken de weg naar de oudere doelgroep snel weet te vinden. Bij (oude) kaas ligt deze link misschien ook wel erg voor de hand. Maar ook voor andere producten ligt hier een leuke uitdaging en een geweldige afzetmarkt. Een grote aantrekkelijke doelgroep, die wat te besteden heeft en vooral niet zielig en afgeserveerd is. Het is toch gek om die te laten lopen? 

Maar op dit moment ben ik gewoon blij met Beemster. #Say cheese!




Reclamebureau: This, That + The Other




Geen opmerkingen:

Een reactie posten